Bakgrundsmusik för butiker, restauranger och kontor.

Bakgrundsmusik eller hissmusik benämns även som skvalmusik betyder att spela musik där musiken inte är avsedd att vara ett primärt fokus för lyssnare. Dess innehåll, karaktär och volymnivå är medvetet valt för att påverka beteendemässiga och emotionella reaktioner hos människor som koncentration, avkoppling.

Köp Bakgrundsmusik för butiker, restauranger och kontor.

Musik i bakgrunden i en affär kan exempelvis få kunderna att handla mera, öka kundomsättningen i en restaurang eller göra så att personalen arbetar effektivare.

Bakgrundsmusik hänvisar till ett sätt att spela musik där musiken inte är avsedd att vara ett primärt fokus för potentiella lyssnare, men dess innehåll, karaktär och volymnivå är medvetet valt för att påverka beteendemässiga och emotionella reaktioner hos människor.

På grund av det växande utbudet av områden (från läkarkontor till flygplatser) används många olika musikstilar. Eftersom målet med musiken är passivt lyssnande undviks vanligtvis sång, kommersiella avbrott och komplexitet. Därför är radiomusik inte det bästa valet.

Köp bakgrundsmusiken hos oss

Köp bakgrundsmusik hos oss. Välj låtkategorin och lyssna på demolåtarna vad som passar ert varumärke. Välj dom låtar ni vill ha och gör en beställning. Ju fler låtar ni köper ju billigare blir det per låt.

Priser. Rabatten dras automatiskt av i kassan!

1 Låt = 69 kr
fr. 5 låtar = 59 kr/låt
fr. 10 låtar = 49 kr/låt

Vad kostar en större repertoar?
fr. 50 låtar = 39 kr/låt

Superrabatten!
fr. 100 låtar = 29 kr/låt

Våra storsäljare

bakgrundsmusik

Historian om bakgrundsmusiken

Musik i bakgrunden spelas ofta där det inte finns någon publik alls, som tomma korridorer och toaletter och inredningsrum.

Den utbredda användningen av musiken på kontor, restauranger och butiker började med grundandet av Muzak på 1930-talet och kännetecknades av upprepning och enkla musikaliska arrangemang. Användningen har vuxit över hela världen och innehåller idag resultaten av psykologisk forskning som rör konsumentbeteende i detaljhandelsmiljöer, anställdas produktivitet och arbetsplatsnöjdhet.

Läs mer på Wikipedia >>